Marcel Iures – Psalmul 1

M-am gândit să vă pun la dispoziţie Psalmii în lectura caldă a unuia dintre cei mai talentaţi actori români din toate timpurile. Nu greşesc de loc făcând această afirmaţie. Pentru cine nu îl cunoaşte îndeajuns pe Marcel Iureş, este suficient să arunce o privire pe site-ul IMDb (The Internet Movie Database), de unde reproduc aşa cum apare în limba engleză o mini biografie a actorului Marcel Iureş.

Mini Biography

Marcel Iures is one of Romania’s most acclaimed stage and screen actors, having starred in more than two dozen features in his native country and twice being named its best actor. His American film credits include The Peacemaker starring George Clooney, Mission: Impossible (1996) starring Tom Cruise, and Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994) starring Cruise and Brad Pitt. Among his most noted Romanian films are The Last Messenger, Balanta (1992) (The Oak), Society’s Pillars, Vacanta cea mare (1988) (The Big Holiday), The Duel and Romanian. He finished filming Amen. (2002) for director Costa-Gavras.

After the 1989 Revolution, he left for Hollywood but preferred to return to Bucharest where in 1998 he created ACT Theatre – the only independent stage in Romania. He has enjoyed a prolific stage career, being famous for his acting in Shakespeare plays.

Nu mi-am propus să vorbesc despre Marcel Iureş, dar merită să remarcăm şi chiar mai mult, merită să salutăm această iniţiativă extraordinară de a lăsa în urmă înregistrarea Psalmilor, într-o interpretare care nu mai necesită nici un comentariu.

Să începem cu…

8 gânduri despre „Marcel Iures – Psalmul 1

  1. Nu am pentru moment ceva ce sa imi poata oferi o mai buna relaxare decat Psalmii recitati de Marcel Iures.
    Am reusit sa procur de pe / torrent crestin / toti cei 150 de psalmi recitati de el. As fi cumparat ceva original, dar nu am gasit – si imi pare rau de asta: tot ce e de o asemnea valoare merita achizitionat!

  2. Este un act de mare talent ce am ascultat dupa ce am scos de pe web mai toti psalmii. Oricum nu poti lua psalmii din biblia tradusa in romaneste de oricine si sa mai adaugi si niste chestii despre tara, „secaturi” si alte ornamentatii lingvistice. Daca vrem arta asta este raspunsul, daca vrem ortodoxie atunci il ascultam pe parintele Sofian Boghiu. Nu merg amindoua pe acelasi trotuar asa cum sfinti intelectuali sint foarte putini. Intelectualul are religia lui asa mai artistica de aceea citirile lui Marcel Iures fac inconjurul lumii prin power-pointuri asociate cu imagini dulcele, barcute, munti, lacuri si apusuri de soare.

Lasă un răspuns

